Przegląd zarządzania wg ISO 9001

Zgodnie z p.  9.3.1 normy ISO 9001: najwyższe kierownictwo powinno przeprowadzać przegląd zarządzania w zaplanowanych odstępach czasu, aby zapewnić jego przydatność, adekwatność, skuteczność oraz zgodność ze strategicznym kierunkiem organizacji.  

Znowelizowana norma niesie za sobą kilka kluczowych zmian. Najwięcej różnic znajduje się w zakresie danych wejściowych, w tym:

- Oprócz informacji zwrotnej od Klienta (w szczególności poziomu jego zadowolenia) należy wziąć pod uwagę także inne informacje płynące od wszystkich istotnych stron zainteresowanych.         

- Przegląd powinien obejmować wyniki monitorowania i pomiarów, a także efekty funkcjonowania procesów oraz dane dotyczące zgodności produktów i usług.  

- Należy wziąć pod uwagę stopień, w jakim zostały zrealizowane cele jakościowe.          

- Powinno się również uwzględnić działalność zewnętrznych dostawców oraz skuteczność podjętych działań, które uwzględniały szanse i ryzyka.   

- Podkreśla się również informacje dotyczące wszelkich istotnych zmian wewnątrz i na zewnątrz organizacji (kontekst organizacji) oraz możliwości jej ciągłego doskonalenia.

Dane wyjściowe z przeglądu zarządzania nie uległy w nowej normie znacznym zmianom, natomiast wskazano, że powinny obejmować także wszelkie potrzeby zmian w systemie zarządzania jakością.

Udokumentowanie przeglądu zarządzania.       

Norma ISO 9001 wymaga od organizacji utrzymywania udokumentowanych informacji będących dowodem przeprowadzenia przeglądu zarządzania oraz podsumowaniem jego wyników.

  .  
... Wdrożenie

 

- wstępna weryfikacja organizacji
- szkolenia wstępne dla kadry kierowniczej
- opracowywanie niezbędnej dokumentacji
- zidentyfikowanie wymogów prawnych
- analiza ryzyka

- szkolenia auditorów wewnętrznych
- pomoc w procesie certyfikacji
- przeprowadzenie auditów wewnętrznych
  i Przeglądu Zarządzania

 .
 

Zapytaj o bezpłatną wycenę >

tel. +48 519 530 370

e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

.

 

Dane firmy

NCES Centrum Usług Eksperckich

e-mail info@nces.pl

Dział Usług Eksperckich i Szkoleń

tel. 519 530 370

 

 

Aktualnie organizujemy szkolenia

Szkolenie z wymagań ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015 – zmiany w standardach dla systemów zarządzania

Szkolenie z wymagań ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015 – zmiany w standardach dla systemów zarządzania

Szkolenie otwarte, ukierunkowane na dostosowanie zintegrowanego systemu zarządzania do znowelizowanych norm. Szkolenie dedykowane jest osobom zaangażowanym w bieżące działania w ramach Systemu Zarzadzania, takim jak np.: Pełnomocnik ds. SZ; Auditorzy SZ; Kadra kierownicza organizacji; Wszyscy zainteresowani tematyką...
Szkolenie z wymagań ISO 14001:2015 – zmiany w standardzie dla systemów zarządzania środowiskowego

Szkolenie z wymagań ISO 14001:2015 – zmiany w standardzie dla systemów zarządzania środowiskowego

Szkolenie otwarte, ukierunkowane na dostosowanie systemu zarządzania środowiskowego do znowelizowanego standardu. Szkolenie dedykowane jest osobom zaangażowanym w bieżące działania w ramach Systemu Zarzadzania, takim jak np.: Pełnomocnik ds. SZ; Auditorzy SZ; Kadra kierownicza organizacji; Wszyscy zainteresowani tematyką...
Szkolenie z wymagań ISO 9001:2015 – zmiany w standardzie dla systemów zarządzania jakością

Szkolenie z wymagań ISO 9001:2015 – zmiany w standardzie dla systemów zarządzania jakością

Szkolenie otwarte, ukierunkowane na dostosowanie systemu zarządzania jakością do znowelizowanego standardu. Szkolenie dedykowane jest osobom zaangażowanym w bieżące działania w ramach Systemu Zarzadzania Jakością, takim jak np.: Pełnomocnik ds. SZJ; Auditorzy SZJ; Kadra kierownicza organizacji; Wszyscy zainteresowani...
Zmiany w normie ISO 9001:2015 - Szkolenie zamknięte

Zmiany w normie ISO 9001:2015 - Szkolenie zamknięte

Szkolenie zamknięte, ukierunkowane na dostosowanie systemu zarządzania jakością do znowelizowanego standardu ISO 9001:2015. Szkolenie dedykowane jest osobom zaangażowanym w bieżące działania w ramach Systemu Zarzadzania Jakością, takim jak np.: Pełnomocnik ds. SZJ; Auditorzy SZJ; Kadra kierownicza organizacji;...
BRC Global Standard for Packaging and Packaging Materials Issue 5

BRC Global Standard for Packaging and Packaging Materials Issue 5

Szkolenie z wymagań standardu BRC, uwypuklające zmiany w normie dla producentów opakowań i materiałów opakowaniowych. (szkolenie uwzględnia najnowsze zmiany w wydaniu 5) Szkolenie otwarte, ukierunkowane na dostosowanie systemu zarządzania do znowelizowanego standardu.