Zgodnie z p. 9.3.1 normy ISO 9001: najwyższe kierownictwo powinno przeprowadzać przegląd zarządzania w zaplanowanych odstępach czasu, aby zapewnić jego przydatność, adekwatność, skuteczność oraz zgodność ze strategicznym kierunkiem organizacji.
Znowelizowana norma niesie za sobą kilka kluczowych zmian. Najwięcej różnic znajduje się w zakresie danych wejściowych, w tym:
- Oprócz informacji zwrotnej od Klienta (w szczególności poziomu jego zadowolenia) należy wziąć pod uwagę także inne informacje płynące od wszystkich istotnych stron zainteresowanych.
- Przegląd powinien obejmować wyniki monitorowania i pomiarów, a także efekty funkcjonowania procesów oraz dane dotyczące zgodności produktów i usług.
- Należy wziąć pod uwagę stopień, w jakim zostały zrealizowane cele jakościowe.
- Powinno się również uwzględnić działalność zewnętrznych dostawców oraz skuteczność podjętych działań, które uwzględniały szanse i ryzyka.
- Podkreśla się również informacje dotyczące wszelkich istotnych zmian wewnątrz i na zewnątrz organizacji (kontekst organizacji) oraz możliwości jej ciągłego doskonalenia.
Dane wyjściowe z przeglądu zarządzania nie uległy w nowej normie znacznym zmianom, natomiast wskazano, że powinny obejmować także wszelkie potrzeby zmian w systemie zarządzania jakością.
Udokumentowanie przeglądu zarządzania.
Norma ISO 9001 wymaga od organizacji utrzymywania udokumentowanych informacji będących dowodem przeprowadzenia przeglądu zarządzania oraz podsumowaniem jego wyników.